Porady dla kobiet

Zdrowa dieta dla dorosłej kobiety
Jako dojrzała dama winnaś wiedzieć, że chociaż wspólnie z wiekiem potrzebujesz mniej kalorii, to Twoje zapotrzebowanie na inne składniki odżywcze pozostaje niezmienione. Zdrowe żywienie w takim wypadku oznacza:
•    uzyskanie dobrej równowagi składników kalorycznych,
•    normowanie przyjmowanych kalorii oraz spalania ich przez przyjmowaną aktywność.

zdrowie

Zdrowe odżywianie może pomóc w zapobieganiu bądź też opóźnianiu kłopotów zdrowotnych, które stają się coraz to częstsze z wiekiem. Szablonowe komplikacje zdrowotne kobiet w wieku średnim obejmują cukrzycę rodzaju 2, schorzenia serca, raka, nadciśnienie tętnicze (wysokie ciśnienie krwi) oraz zaparcia – a prawidłowa zbilansowana dieta dla dojrzałej kobiety może o wiele zminimalizować niebezpieczeństwo ich wystąpienia.

O czym dorosła kobieta musi pamiętać kreując dietę?
W wieku średnim przede wszystkim wypada jeść świadomie. W każdym calu nie ma miejsca na mniej kaloryczne, niskokaloryczne, wysokotłuszczowe lub też wysokocukrowe pożywienie, albowiem już nie jesteś w stanie spalać tego tak, jak kiedyś.
Jeżeli pragniesz zatroszczyć się o zbilansowaną dietę jeszcze bardziej – jedz obszerną gamę artykułów spożywczych. Muszą one obejmować wszystkie grupy żywności – w ten sposób jest mniej przypuszczalne, że zjesz za mnóstwo lub za mało tego, czego Twój organizm pożąda.
Jedz też co najmniej trzy posiłki dziennie – trudno jest zdobyć wszelkie wymagane składniki odżywcze w ramach jednego lub ewentualnie dwóch posiłków. Zresztą nawet są badania lekarskie, jakie w pokazują, że osoby jedzące śniadanie oraz ogólnie spożywające regularne posiłki dużo rzadziej mają nadwagę. Skorzystaj z tych rad, bądź zdrowa oraz wyglądaj bajecznie!