Marketing dzieli się na przeróżne rodzaje, które kategoryzuje się ze względu na jej przeznaczenie jak także na to do jakiej grupy ludzi ma być ona wycelowana. W związku z tym wyróżnia się na przykład reklamę audio, wzrokową lub audiowizualną, jak też dużo innych, lecz statystyki wskazują jasno, że na ludzi najodpowiedniej działa reklama wizualna, nawet jeżeli nie są oni wzrokowcami. Reklama wizualna z kolei podlega następnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty czy ulotki, jednak nie jedynie – wkracza w to naturalnie również reklama telewizyjna czy internetowa poprzez nagrywane i emitowane filmiki. Pomimo, że dziś większość ludzi ma dostęp do Internetu oraz sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to nadal na wysokim poziomie popularności oraz efektywności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek i plakatów, jakie dostają się bezpośrednio do rąk potencjalnego konsumenta bądź wprost bombarduje się go nimi na ulicach, w sklepach i wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
Finansowe publikacje interaktywne
Ta standardowa reklama pewnie zawsze będzie kultowa, a wszystko dlatego, że najłatwiej trafia do niezainteresowanych pozornie klientów. Sposoby na dotarcie do klienta, oczywiście przypuszczalnego konsumenta są niezwykle różne. Są tacy, którzy wyraźnie wyspecjalizowali się w tej dyscyplinie oraz niezwykle przyzwoicie wiedzą z jakim produktem powinni kierować się do jakiej grupy osób i w jaki sposób, a wobec tego jaką formę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że rzeczowy rodzaj reklamy nie trafi do odbiorców, bowiem wybraliśmy po prostu zły model, z drugiej strony bywają takie typy reklam, które trafią do każdego. Do takiego typu reklamy przystają na przykład ulotki, plakaty czy billboardy reklamowe.